Ostoehdot

1. JOHDANTO

Myyjä Trendeo Limited harjoittaa tuotteiden myyntiä ja tarjoaa etämyyntipalvelua Internetin kautta. Asiakas vakuuttaa, että hän on lukenut seuraavat ehdot ennen tuotteiden tilaamista. Valitsemalla tuotteiden ostamisen asiakas hyväksyy nimenomaisesti ja peruuttamattomasti jäljempänä esitetyt ehdot.

2. MYYJÄN HENKILÖLLISYYS

TRENDEO LIMITED
RM 22B 22/F KIU YIN COMM BLDG
361-363 LOCKHART RD WANCHAI
HONG KONG

3. LAILLINEN IKÄ

Asiakas vakuuttaa, että hän on kykenevä tekemään tämän sopimuksen, jonka yleiset ehdot on esitetty jäljempänä, eli että hän on täysi-ikäinen eikä ole holhouksen alainen.

 

4. SOVELLETTAVA LAINSÄÄDÄNTÖ

Ehdotettuun myyntiin sovelletaan Suomessa nykyisin voimassa olevaa etämyyntiä koskevaa sääntelyä, jonka keskeisistä ehdoista Myyjä muistuttaa asiakasta jäljempänä. Sopimuksen tekemisessä käytettävä kieli on suomi.

 

5. PÄÄSY VERKKOSIVUSTOLLE

Asiakas on itse vastuussa www.laulavakulho.fi -sivuston käyttämiseen tarvittavien tietokone- ja tietoliikenneresurssien käyttöönotosta.

 

6. TUOTTEET

Ennen tilauksen tekemistä asiakas voi tutustua verkkosivustoon www.laulavakulho.fi saadakseen selville haluamansa tuotteen (tuotteiden) olennaiset ominaisuudet. Ostaja valitsee yhden tai useamman tuotteen www.laulavakulho.fi -sivuston eri kategorioista. Myytäväksi tarjottujen tuotteiden valokuvat, grafiikat ja kuvaukset ovat vain suuntaa-antavia eivätkä sido myyjää. Tuotteita kuvaavat valokuvat ja grafiikat ovat kokonaisuudessaan myyjän omaisuutta. Mitään kuvaa ei saa käyttää tai hyödyntää kaupallisiin tarkoituksiin. Jos toimittaja muuttaa tuotetta, sen graafinen esitys ei sido myyjää eikä vaikuta myynnin pätevyyteen.

 

7. TUOTTEEN SAATAVUUS

www.laulavakulho.fi -sivustolla esitetyt tarjoukset ovat voimassa varastojen puitteissa. Niiden tuotteiden osalta, joita ei ole varastoissa, www.laulavakulho.fi -sivustolla esitetyt tarjoukset ovat voimassa sen mukaan, onko niitä saatavilla tavarantoimittajilta. Jos varastossa on puutetta, Myyjä ottaa yhteyttä asiakkaaseen kolmen työpäivän kuluessa vahvistussähköpostin lähettämisestä ja ehdottaa Myyjän mahdollisuuksien mukaan, jotka asiakas on jo hyväksynyt, joko uutta määräaikaa tuotteen vastaanottamiselle tai korvaavaa tuotetta, joka on laadultaan ja hinnaltaan vastaava, tai tilauksen peruuttamista. Jos tilaus peruutetaan, asiakkaalle maksetaan takaisin viipymättä ja viimeistään kolmenkymmenen päivän kuluessa maksettujen summien maksamisesta.

 

8. TILAUSPROSESSI

Jotta asiakas voi käydä tilauksensa läpi ennen sen lopullista vahvistamista, myyjä on luonut kaksi vahvistusnäyttöä. Jatkaakseen tuotteen tilaamista asiakas klikkaa ensin ”Lisää koriin” -painiketta. Näytölle ilmestyy asiakkaan ”ostoskorin” yhteenvetotaulukko, josta asiakas voi tarkistaa tilauksensa sisällön. Klikkaamalla ”Siirry kassalle” -painiketta ja tarkistettuaan ”ostoskorissa” olevan tilauksen sisällön ja muutettuaan sitä tarvittaessa asiakas ilmoittaa hyväksyvänsä nämä yleiset myyntiehdot varauksetta. Vahvistettuaan tilauksen sisällön asiakas vahvistaa sen lopullisesti maksamalla. Tilaus on lopullinen vasta, kun vastaava hinta on maksettu.

 

9. TILAUSVAHVISTUS

Sähköposti lähetetään heti, kun tilaus on rekisteröity. Säilyttämällä tämän sähköpostiviestin ja/tai tulostamalla sen asiakas saa todisteen tilauksestaan, ja myyjä suosittelee, että asiakas säilyttää sen. Huomio: tämä sähköposti vahvistaa, että Myyjä on ottanut asiakkaan tilauksen huomioon, eikä sitä, että tilattu tuote on saatavilla.

 

10. HINNAT, MAKSU JA LASKUTUS

Tuotteiden hinnat on ilmoitettu euroina (EUR), sisältäen arvonlisäveron ja toimituskulut. Asiakkaan on maksettava koko hinta tilauksen yhteydessä. Maksettuja summia ei missään tapauksessa voida pitää käsirahana tai ennakkomaksuna. Kaikki tilaukset maksetaan euroina. Myyjä voi milloin tahansa muuttaa tuotteiden myyntihintoja osoitteessa www.laulavakulho.fi. Tästä muutoksesta ilmoitetaan asiakkaalle ennen tilausta. Mahdolliset tullimaksut tai paikalliset verot ovat vastaanottajan vastuulla. Hyväksytty maksutapa on luottokortti. Asiakas takaa Myyjälle, että hänellä on tarvittavat valtuudet käyttää tilauslomakkeen rekisteröinnin yhteydessä valitsemaansa maksutapaa. Myyjä pidättää itsellään oikeuden keskeyttää tai peruuttaa tilauksen ja/tai toimituksen riippumatta niiden luonteesta ja toteutustasosta, jos asiakas ei maksa mitään maksettavaa tai jos maksuhäiriö ilmenee.

 

11. TOIMITUSKULUT JA TOIMITUSAJAT

11.1 TOIMITUSKULUT

Ostajalla on mahdollisuus valita toimitustapa: seurattu toimitus. Ylivoimaista estettä lukuun ottamatta keskimääräiset toimitusajat ovat käytettävissä olevien varastojen rajoissa alla mainitut. Toimitusajat alkavat siitä päivästä, jolloin tuote on lähtenyt Myyjän varastosta. Myyjää ei voida pitää vastuullisena mistään syystä, jos toimitus viivästyy. Mahdollinen viivästys ei näin ollen oikeuta asiakasta vahingonkorvaukseen, tilauksen pidättämiseen tai peruuttamiseen. Tilatut tuotteet toimitetaan joka tapauksessa enintään viidenkymmenen päivän kuluessa sitä päivää seuraavasta päivästä, jona asiakas on rekisteröinyt tilauksensa, edellyttäen, että hinta on maksettu kokonaisuudessaan. Jos tuotteita ei ole toimitettu tämän määräajan loppuun mennessä, asiakas voi peruuttaa tilauksen. Tällöin asiakkaan maksamat summat palautetaan viipymättä, lukuun ottamatta muita korvauksia. Jos tilattua tuotetta ei ole enää saatavilla, sovelletaan 7 artiklan määräyksiä. Jos tuote vaihdetaan, kuluttaja vastaa toimituskustannuksista. Jos toimitus viivästyy alun perin sovittuun päivämäärään nähden, asiakkaan on ilmoitettava siitä myyjälle kirjallisesti, jotta tämä voi selvittää asian rahdinkuljettajan kanssa. Kuljettajan kanssa tehtävä selvitys voi kestää enintään 21 työpäivää. Jos tuote löytyy tänä aikana, se ohjataan välittömästi tilauslomakkeessa ilmoitettuun toimituspaikkaan. Toisaalta, jos tilattua tuotetta ei löydy tämän 21 päivän tutkintajakson päättyessä, myyjä toimittaa omalla kustannuksellaan asiakkaan tilaamat tuotteet uudelleen.

11.2 VÄÄRÄ TOIMITUSOSOITE

Paketit toimitetaan ”toimitusosoitteeksi” kutsuttuun osoitteeseen. Ostaja mainitsee ja ilmoittaa tämän osoitteen tilausta rekisteröidessään. Osoite vahvistetaan tilausprosessin lopussa yhteenvetosivulla ja sen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistusasiakirjassa. Jos pakettia ei toimiteta sillä perusteella, että vastaanottaja ei asu ilmoitetussa osoitteessa, tilauksen uusi lähetys voidaan aloittaa, kun esitetään todiste siitä, että vastaanottajan nimellä ja osoitteella on asuttu alle kolme kuukautta. Jos näin ei tapahdu, Myyjä laskuttaa asiakasta uudelleen hänen tilaustaan vastaavista toimituskuluista, jos asiakas on pyytänyt uudelleenlähetystä.

12. TOIMITUSALUE

Myyjän myyntiin tarjoamat tuotteet toimitetaan maailmanlaajuisesti.

13. TOIMITETTUJEN TUOTTEIDEN TARKASTAMINEN

Asiakkaan on tarkistettava toimitetun tuotteen kunto ja vaatimustenmukaisuus. Jos asiakkaalla on epäilyksiä pakkauksen kunnosta tai sisällöstä, hänen on kieltäydyttävä tavarasta tekemällä välittömästi poikkeamailmoitus rahdinkuljettajan työntekijälle. Asiakkaan on ilmoitettava kaikista toimitetun tuotteen ilmeisiä puutteita tai vaatimustenvastaisuutta koskevista valituksista kolmen arkipäivän kuluessa siitä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen, lähettämällä: sähköpostia osoitteeseen contact [arobase] laulavakulho [dot] fi. Jos edellä mainitun ajan kuluessa ei tehdä valitusta, toimitettujen tuotteiden katsotaan olevan vaatimustenmukaisia ja asiakkaan hyväksymiä. Mitään tuotetta ei voida vaihtaa ennen kuin se on palautettu ja vastaanotettu myyjälle hyvässä kunnossa, sellaisena kuin myyjä on sen toimittanut. Erityisesti tuotetta ei saa olla avattu.

14. PALAUTUSKÄYTÄNTÖ

Asiakkaalle lain puitteissa myönnetty peruuttamisaika tavaroiden oston yhteydessä on neljätoista selvää päivää tilauksen vastaanottopäivästä alkaen. Tänä aikana asiakas voi palauttaa omalla kustannuksellaan ja ilman muita seuraamuksia tuotteen tai tuotteet, jotka eivät sovi hänelle. Asiakas voi tällöin valita joko maksetun kokonaismäärän, eli hinnan ja toimituskulut, mutta ei palautuskuluja, jotka jäävät asiakkaan maksettavaksi, palauttamisen ja tuotteen tai tuotteiden uudelleenlähetyksen välillä tai tilatun tuotteen tai tilattujen tuotteiden vaihtamisen välillä. On selvää, että asiakkaan kustannuksella palautetun tuotteen (tuotteiden) on oltava hyvässä kunnossa, kuten myyjä on ne toimittanut. Erityisesti tuotetta ei saa olla sinetöimättä. Puutteellista, vahingoittunutta tai alkuperäispakkauksessa vahingoittunutta tuotetta ei palauteta eikä vaihdeta. Peruuttamisoikeutta käytettäessä palautuskustannukset ovat lähtökohtaisesti asiakkaan vastuulla. Jos peruuttamisoikeutta kuitenkin käytetään sen jälkeen, kun myyjä on toimittanut alun perin tilattua tuotetta vastaavan tuotteen, koska tuotetta ei ole saatavilla, myyjä vastaa palautuskustannuksista.

15. TAKUU JA ASIAKASPALVELU

Asiakas hyötyy joka tapauksessa takuusta piilevien vikojen varalta: jos tuotteessa on valmistusvirhe, joka tekee sen käyttökelvottomaksi, asiakas voi ottaa yhteyttä myyjän myynnin jälkeiseen palveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected].

16. KORVAUSKÄYTÄNTÖ

Myyjän maksama palautus suoritetaan luottokortilla maksettavana palautuksena. Palautus suoritetaan mahdollisimman pian ja viimeistään kolmenkymmenen päivän kuluessa siitä päivästä, jona palautusoikeutta on käytetty. Kuluttaja sitoutuu jo pelkästään hyvityksen saamisen myötä olemaan riitauttamatta tai vastustamatta hyvityksen kohteena olevaa kauppaa ja sitoutuu olemaan tekemättä niin vuoden kuluessa. Kuluttaja toteaa olevansa tietoinen siitä, että tämän velvoitteen rikkominen johtaa siihen, että hän joutuu palauttamaan aiheettomasti saamansa summan, sanotun kuitenkaan rajoittamatta myyjän mahdollisesti vaatimia vahingonkorvauksia.

17. OMISTAJUUS

Myyjä pidättää nimenomaisesti omistusoikeuden toimitettuihin tuotteisiin, kunnes hinta on maksettu kokonaisuudessaan pääomana ja korkoina. Pelkkä maksukuitin luovuttaminen ei ole maksu. Edellä mainitut määräykset eivät estä katoamis- tai vahingoittumisriskin siirtymistä asiakkaalle. Jos täyttä maksua ei suoriteta, myyjällä on oikeus vaatia toimitettujen tuotteiden palauttamista. Asiakas vastaa palautuksesta mahdollisesti aiheutuvista kustannuksista.

18. VASTUU

Myyjä ei ole vastuussa sopimusvelvoitteidensa täyttämättä jättämisestä ylivoimaisen esteen tai sattumanvaraisen tapahtuman vuoksi, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, luonnonkatastrofit, tulipalot, sisäiset tai ulkoiset lakot, sisäiset tai ulkoiset viat tai rikkoutumiset ja yleensä kaikki tapahtumat, jotka eivät mahdollista tilausten asianmukaista toteuttamista. Myyjä ei myöskään ole vastuussa, jos sopimuksen täyttämättä jättäminen tai huono täyttäminen johtuu joko asiakkaasta tai sopimuksen kolmannen osapuolen ennakoimattomasta ja ylitsepääsemättömästä teosta.

 

19. TIETOJENKÄSITTELY

Tiedot, jotka Myyjä kerää asiakkaan tilauksen yhteydessä, ovat välttämättömiä Myyjän ja sen kaupallisten kumppaneiden suorittamaa tilauksen hallinnointia varten. Asiakkaalla on Myyjällä oikeus tutustua häntä koskeviin tietoihin, oikaista niitä, vastustaa niitä ja poistaa ne. Asiakas voi saada tarjouksia Myyjältä. Jos asiakas ei halua vastaanottaa näitä tarjouksia, hän voi ilmoittaa siitä Myyjälle sähköpostitse osoitteeseen [email protected].